Zestawienia bibliograficzne
Klasa szkolna
KLASA SZKOLNA
zestawienie bibliograficzne
I. Książki
- Poznawanie klasy szkolnej : poradnik dla nauczycieli / Elżbieta Zwierzyńska. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej , 2008. – 60 s. : il. ; 24 cm
- Samorządna organizacja życia klasy w społeczeństwie obywatelskim / pod red. Marzeny Kędry ; Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły „Otwarte okno”, Polskie Stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki C. Freineta. – Moszczanka : Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły „Otwarte okno” ; Gniezno : Polskie Stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki C. Freineta , 2009. – 80 s. : il. ; 21 cm
II. Artykuły z czasopism
- Agresja, konflikt, nierówności i normy w klasie szkolnej / Artur Pokropek. / Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 7, s. 36-39
- Atmosfera klasy / Erich Petlak / Wszystko dla Szkoły. – 2006, nr 4/5, s. 10-11
- Atmosfera w klasie / Ewa Zagórska. / Życie Szkoły. – 2006, nr 8, s. 18-20
- Atmosfera w klasie – czynnik ważny czy też nie? / Ewa Zagórska. / Życie Szkoły. – 2009, nr 5, s. 52-54
- Badanie statusu społecznego uczniów w klasie / Teresa Duczak / Wszystko dla Szkoły. – 2004, nr 11, s. 1-5
- Diagnoza i korekta stosunków społecznych w klasie szkolnej / Lucyna Lipman / Psychologia Wychowawcza. – 1993, nr 3, s. 225-231
- Dręczyciel i ofiara – dwie strony świata przemocy / Monika Chorab. / Opieka, Wychowanie, Terapia. – 2009, nr 1/2, s. 5-7
- Dyscyplina w klasie – jak ją utrzymać? / Paulina Szachniuk. / Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 10, s. 51-53
- Dystans władzy jako kusząca perspektywa oglądu oczekiwań uczniowskich / Ewa Dębska. / Ruch Pedagogiczny. – 2007, nr 1/2, s. 37-53
- Dziecko nieakceptowane przez grupę rówieśniczą / Romana Rybarczyk. / Życie Szkoły. – 2007, nr 2, s. 49-52
- Integracja klasy / Bożena Gwizdek, Elżbieta Sołtys / Remedium. – 2005, nr 5, s. 10-11
- Integrowanie klasy gimnazjalnej / Aneta Katarzyna Ulikowska / Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2003, nr 7, s. 42-44
- Integrowanie zespołu klasowego : (opis działań wychowawczych) / Urszula Zdrojewska-Bielawska. / Nowa Szkoła. – 2005, nr 4, s. 29-32
- Jak integrować klasę szkolną : propozycje dla nauczycieli liceum / Anna Chaber-Dądela / Nowa Szkoła. – 2003, nr 7, s. 20-24
- Jak integrować zespół klasowy? / Jolanta Piekarczyk / Nowe w Szkole. – 2003, nr 10, s. 17-19
- Jak kształtować dobrą atmosferę i komunikację interpersonalną w klasie w celu zapobiegania konfliktom / Anna Stawarz. / Prace Naukowe. Pedagogika / Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego. – 2002, nr 1, s. 88-96
- Jak pomogłam Ali / Monika Parkita. / Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 31-34 Nowa uczennica w klasie.
- Jak rozpoznaję i integruję klasę / Romana Wolska / Wszystko dla Szkoły. – 2002, nr 9, s. 11-12
- Jak się czujesz w klasie? / Marzena Sendyk / Edukacja i Dialog. – 2004, nr 8, s. 48-53
- Jak zachować dyscyplinę w klasie ? / Magdalena Krawczonek / Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 1, s. 42-43
- Kiedy w klasie pojawia się lobbing uczniowski / Monika Chorab / Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 11, s. 40-42
- Klasa gimnazjalna / Mariusz Bartczak. / Psychologia w Szkole. – 2004, nr 3, s. 59-66
- Klasa szkolna jako grupa społeczna : ujęcie dynamiczne /Waldemar Kozłowski / Problemy opiekuńczo-Wychowawcze. – 1995, nr 3, s. 13-16
- Klasa szkolna jako grupa społeczna : ujęcie statystyczne /Waldemar Kozłowski / Problemy opiekuńczo-Wychowawcze. – 1995, nr 1, wkładka s. 8-10
- Klasa szkolna jako miejsce doświadczeń społecznych uczniów / Marzena Sendyk / Edukacja. – 2001, nr 2, s. 56-67
- Klasa szkolna jako środowisko życia dziecka / Elżbieta Misiorna / Życie Szkoły. – 1993, nr 8, s. 451-456
- Klasa szkolna – miejsce uczenia się i rozwoju / Milagros Greate, Eva Gomez / Edukacja i Dialog. – 1997, nr 9, s. 41-47
- Klasa szkolna – miejsce uczenia się i rozwoju. Cz. 2 / Milagros Greate, Eva Gomez / Edukacja i Dialog. – 1997, nr 10, s. 55-60
- Klasa szkolna miejscem interakcji / Marcin Olejniczak. / Poznańskie Zeszyty Humanistyczne. – 2006, T. 6, s. 51-55
- Klasa szkolna w świetle zjawisk i procesów grupowych / Katarzyna Palus / Remedium. – 2005, nr 7/8, s. 10-11
- Kto rządzi w klasie / Michał Młynarczyk / Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 3, s. 36-39
- Lekcja twórczej krytyki i motywowania uczniów / Berta Strycharska-Gać. / Nowa Szkoła. 2005, nr 2, s. 45-49
- Metakomunikacja w klasie szkolnej / Dorota Szumna. / Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Pedagogika i Psychologia. – 2006, Z. 3, s. 52-63
- Miłosierdzie treścią programu wychowawczego klasy szkolnej / Beata Komorowska. / Edukacja, Teologia i Dialog. – 2006, T. 3, s. 85-96 Materiały z ogólnopolskiej konferencji „Pedagogika miłosierdzia w praktyce edukacyjnej”, Poznań.
- Nasza klasa nie jest grupą / Miroslava Lemesova / Nowa Szkoła. – 2009, nr 10, s. 35-42
- Nie ma wychowania bez dyscypliny / Ksawera Łaszczewska. / Wychowawca. – 2007, nr 2, s. 5-7
- Nowy uczeń w klasie / Jarosław Jagieła. / Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 23-30
- O tożsamościach w klasie szkolnej / Mariusz Dembiński. / Nowa Szkoła. – 2007, nr 6, s. 45-51
- Obrzędowy charakter lekcji / Mariusz Dembiński. / Nowa Szkoła. – 2006, nr 1, s. 41-43
- Opis i wyjaśnienie w klasie szkolnej / Urszula Dernowska / Ruch Pedagogiczny. – 2009, nr 3/ 4, s. 43-54
- Postawy wobec osób niepełnosprawnych a zbliżenia i dystanse w klasach integracyjnych / Bronisława Dudziak. / Kwartalnik Edukacyjny. – 2005, nr 1, s. 14-21
- Poszukiwanie wartości w klasie szkolnej. Cz. 1 / Bogumiła Hiszpańska / Edukacja i Dialog. – 1993, nr 8, s. 43-46
- Poszukiwanie wartości w klasie szkolnej. Cz. 2 / Bogumiła Hiszpańska / Edukacja i Dialog. – 1993, nr 9, s. 42-44
- Poziom postaw uczniów gimnazjum wobec zdrowia a ich miejsce w strukturze klasy szkolnej / Marcin Czechowski. / Kultura Fizyczna. – 2009, nr 1 / 2, s. 16-20
- Pozycja dziecka z rodziny o wysokim statusie ekonomicznym w klasie szkolnej / Helena Marzec. / Nauczyciel i Szkoła. – 2004, nr 1/2, s. 203-211
- Pozycja społeczna ucznia w klasie i jej uwarunkowania / Stanisława Zapała. / Zeszyty Wszechnicy Świętokrzyskiej. – 2004, Z. 19, s. 145-152
- Przemoc sama się nie skończy / Ewa Czemierowska. / Psychologia w Szkole. – 2006, nr 3, s. 152-154
- Relacje w klasie / Anna Gajdzica. / Życie Szkoły. – 2005, nr 7, s. 4-10
- Rola nagród i kar w powstawaniu zjawiska samospełniającego się proroctwa w klasie szkolnej / Sławomir Trusz / Kwartalnik Pedagogiczny. – 2009, nr 3, s. 99-121
- Rozwiązywanie konfliktów w klasie / Maria Gawryś / Edukacja i Dialog. – 2002, nr 8, s. 35-39
- Samospełniające się proroctwo w klasie szkolnej / Sławomir Trusz. / Nowa Szkoła. – 2007, nr 2, s. 21-27
- Sposoby na nową klasę / Hubert Czemierowski. / Psychologia w Szkole. – 2005, nr 3, s. 21-25
- Stosunki społeczne w klasie integracyjnej na podstawie badań przeprowadzonych w klasach gimnazjalnych / Agnieszka Tomaszewska. / Poznańskie Zeszyty Humanistyczne. – 2008, T. 10, s. 25-29
- Strefy klasy / Jarosław Michalski / Nowa Szkoła. – 1998, nr 10, s. 19-20
- Style kierowania klasą a dyscyplina / Beata Śliwa. / Nowa Szkoła. – 2005, nr 2, s. 39-42 Omówienie pracy Johna Robertsona „The boss, the manager and the leader : approaches to dealing with disruption”.
- Szykanowanie elektroniczne i jego wpływ na atmosferę klasy / Jana Hanuliakova, Katarina Holla / Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 5, s. 7-8
- Tożsamość klasy gimnazjalnej – między poczuciem wspólnoty klasowej a indywidualnym rozwojem uczniów / Apolonia Suchora-Olech / Edukacja. – 2004, nr 1, s. 112-122
- Trzy ideologie oświatowe – trzy środowiska klasowe / Katarzyna Kamińska-Dolata. / Kwartalnik Pedagogiczny. 2008, nr 4, s. 135-160 Wpływ nauczyciela na klimat środowiska klasowego.
- Tworzenie bezpiecznej atmosfery w klasie / Mariola Chomczyńska-Miliszkiewicz / Nowa Szkoła. – 1`994, nr 10, s. 600-603
- Ukryte zalety klasy szkolnej / Iwona Paszenda / Edukacja i Dialog. – 2006, nr 2, s. 26-29
- Wpływ liczebności klas na sytuację szkolną uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Zuzanna Zbróg. / Forum Oświatowe. – 2006, t. 1, s. 105-122
- Współzawodnictwo czy współpraca w klasie szkolnej? / Ryszard Pachociński / Nowa Szkoła. – 1997, nr 4, s. 32-34
- Wychowankowie domu dziecka w klasie szkolnej / Beata Gumienny / Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2003, nr 2, s. 31-33
- Wycieczki integracyjne / Janusz Wróbel. / Wychowanie Techniczne w Szkole. – 2004, nr 5, s. 47-48
- Z klasy – zespół / Marta Kowalkowska / Nowe w Szkole. – 2003, nr 9, s. 17-19
- Zapewnienie ładu i dyscypliny w klasie / Aneta Boguska/ Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 9, s. 29-31
- Zarządzanie klasą szkolną / Mariola Bardziejewska / Edukacja. – 2003, nr 1, s. 75-86
- Zdyscyplinowanie grupy klasowej / Iwona Zbierańska. / Katecheza, Rodzina, Parafia i Szkoła. – 2005, T. 3, s. 59-67
- Zmotywowana klasa : czyli jak nauczyciel może spełnić swoje marzenia / Urszula Grygier / Nowa Szkoła. – 2008, nr 3, s. 28-34
- Zrozumieć opór, czyli jak skutecznie pomóc klasie / Iwona Gryniuk-Toruń / Psychologia w Szkole. – 2009, nr 3, s. 136-145
Autor
Komentarze zablokowane