Zestawienia bibliograficzne
Gry komputerowe – uczą czy szkodzą?
GRY KOMPUTEROWE – UCZĄ CZY SZKODZĄ?
Zestawienie bibliograficzne w wyborze
Wydawnictwa zwarte
- (Nie)bezpieczny komputer : od euforii do uzależnień / Anna Andrzejewska. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2008.
- Alien vs. Predator? : gry komputerowe a badania literackie / Jan Stasieńko. – Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, cop. 2005.
- Cyfrowe marzenia : historia gier komputerowych i wideo / Piotr Mańkowski. – Warszawa : Wydawnictwo Trio : Collegium Civitas, 2010.
- Homo players : strategie odbioru gier komputerowych / Dominika Urbańska-Galanciak. – Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Grupa Kapitałowa WSiP, cop. 2009.
- Komputerowi mordercy : tendencje konstruktywne i destruktywne u graczy komputerowych / Iwona Ulfik-Jaworska. – Lublin : Katolicki Uniwersytet Lubelski, 2005.
- Kulturotwórcza funkcja gier : gra jako medium, tekst i rytuał. T. 1 / red. nauk. Augustyn Surdyk ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Instytut Lingwistyki Stosowanej. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2007.
- Kulturotwórcza funkcja gier : gra jako medium, tekst i rytuał. T. 2 / red. nauk. Augustyn Surdyk, Jerzy Szeja ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Instytut Lingwistyki Stosowanej. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2007.
- Wirtualny plac zabaw : gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej / Mirosław Filiciak ; wstęp Wiesław Godzic. – Warszawa : Wydaw. Akademickie i Profesjonalne, cop. 2006.
- Zabawa w zabijanie : oddziaływanie przemocy prezentowanej w mediach na psychikę dzieci / Maria Braun-Gałkowska, Iwona Ulfik-Jaworska. – Lublin : „Gaudium”, 2002.
- Zabójca w dziecinnym pokoju : przemoc i gry komputerowe / Thomas Feibel ; tł. Anna Malinow. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Pax, 2006.
Artykuły z czasopism
- Agresja w grach komputerowych / Sebastian Glaziński./ Edukacja i Dialog. – 2007, nr 2, s. 63-67
- Cursus bonorum / Andrzej Brzozowski./ Mówią Wieki. – 2009, nr 9, s. 58
- Deszcze niespokojne… / Andrzej Brzozowski./ Mówią Wieki. – 2006, nr 8, s. 58
- Dziecko w świecie wirtualnym : szanse i zagrożenia / Maria Kielar-Turska./ Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 3, s. 131-137
- Fascynacja młodzieży grami komputerowymi / Stanisław Juszczyk./ Edukacja i Dialog. – 2010, nr 9/10, s. 47-51
- Gry i komputer / Milena Wokowska./ Matematyka w Szkole. – 2010, nr 53, s. 19-20
- Gry i młodzi gracze : czy granie w gry komputerowe jest niebezpieczne? / Jerzy Zygmunt Szeja./ Meritum. – 2010, nr 2, s. 8-11
- Gry komputerowe – czy należy się ich obawiać? / Krystyna Żuchelkowska./ Wychowanie Na Co Dzień. – 2010, nr 6, s. 24-29
- Gry komputerowe – złe czy dobre? / Iwona Ulfik-Jaworska./ Wychowawca. – 2011, nr 7/8, s. 28-31
- Gry komputerowe a zdrowie dziecka w młodszym wieku szkolnym / Ryszard Błaszkiewicz./ Nauczanie Początkowe. – 2010/2011, nr 1, s. 34-43
- Gry komputerowe na poważnie / Ryszard Błaszkiewicz./ Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 1, s. 14-21
- Gry komputerowe./ Biologia w Szkole. – 2012, nr 3, s. 20
- Gry online: korzyści i zagrożenia / Aleksandra Małyska, Marta Wadyńska, Ewelina Wiśniewska./ Remedium. – 2012, nr 7/8, Wkładka Internet s. 3
- Gry, które uczą / Augustyn Surdyk./ Meritum. – 2010, nr 2, s. 22-25
- Historyczne gry komputerowe – przewodnik dla nauczycieli / Magdalena Sośnierz./ Wiadomości Historyczne. – 2011, nr 3, s. 30-38
- HOMO SAPIENS, HOMO FABER, HOMO LUDENS czyli gry i zabawy w elektronicznych kursach / Wojciech Przyłuski./ Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 97-103
- Internet i gry komputerowe – szanse i zagrożenia : (zestawienie bibliograficzne) / Sabina Frost./ Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 11, s. 21-22
- Jak Dywizjon 303 / Andrzej Brzozowski./ Mówią Wieki. – 2006, nr 9, s. 57
- Komputer i Internet – nóż do chleba i zabijania / Sebastian Taboł./ Edukacja i Dialog. – 2006, nr 10, s. 58-60
- Komputerowe granie / Karen A. Frenkel./ Świat Nauki. – 2007, nr 8, s. 13-14
- Komputerowe RPG w szkole / Paweł Sporek./ Polonistyka. – 2010, nr 5, s. 24-30
- Manipulacja historią Polski : gry komputerowe / Piotr Tomasz Nowakowski./ Wychowawca. – 2007, nr 2, s. 16-17
- Media elektroniczne a przemoc wśród młodzieży / Elżbieta Marczewska./ Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 5, s. 51-55
- Metody opisu interakcji: gracz-postać – elementy świata gry w języku graczy komputerowych / Kamila Gądek./ Poradnik Językowy. – 2009, nr 4, s. 52-64
- Mity, baśnie, legendy, „wirtualne opowieści”… / Rafał Kochanowicz./ Polonistyka. – 2009, nr 10, s. 6-10
- Nauka mapy politycznej. Wykorzystaj multimedialne gry dydaktyczne / Katarzyna Mijakowska./ Geografia w Szkole. – 2012, nr 1, s. 24
- Nie od razu Rzym zbudowano / Andrzej Brzozowski./ Mówią Wieki. – 2006, nr 10, s. 56
- Nie taki diabeł straszny : czyli czego Jaś może się nauczyć zarywając weekendowe noce grając na komputerze / Dariusz Jasieniecki./ Wiadomości Historyczne. – 2007, nr 1, s. 42-45
- O pożytkach z gier komputerowych / Anna Mikołejko./ Edukacja i Dialog. – 2002, nr 3, s. 67-70
- Pełna konspiracja / Andrzej Brzozowski./ Mówią Wieki. – 2009, nr 11, s. 55
- Po mołojecką sławę / Andrzej Brzozowski./ Mówią Wieki. – 2010, nr 1, s. 54
- Przedszkolak w sieci / Aleksandra Małyska [et al.]./ Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 10, s. 24-30
- Przemoc i agresja wśród dzieci / Ewa Dunin-Wilczyńska./ Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 5, s. 44-48
- Przemoc w grach komputerowych a zjawiska desensytyzacji i katharsis wśród młodzieży gimnazjalnej / Anna Brosch./ Edukacja. – 2006, nr 2, s. 94-102
- Przykłady, przykłady, przykłady… Drugie życie / Klara Małowiecka./ Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 4, s. 84-86
- Relacje rodzinne graczy komputerowych : [wzajemne relacje rodzinne osób-graczy online na tle gry „WoW”] / Henryk Noga./ Wychowawca. – 2011, nr 2, s. 16-19
- Sześciolatek w wirtualnym świecie gier komputerowych / Agata Jacewicz./ Edukacja. – 2007, nr 4, s. 68-75
- Twoja kopia w innym świecie / Magdalena Brzezińska./ Charaktery. – 2008, nr 5, s. 9-16
- Walczące cywilizacje / Andrzej Brzozowski./ Mówią Wieki. – 2006, nr 7, s. 56
- Wobec gier komputerowych / Rafał Kochanowicz./ Polonistyka. – 2007, nr 2, s. 53-56
- Wpływ gier komputerowych na dziecko / Barbara Kubiak./ Życie Szkoły. – 2006, nr 2, s. 53 – 55
- Z czym do ludu komputerowego? : o legendzie w czasach nielegendarnych / Ewa Nowel./ Język Polski w Szkole IV-VI. – 2007/2008, nr 2, s. 93-99
- Zabawa w zabijanie : gry komputerowe a dzieci / Dorota Zając./ Życie Szkoły. – 2012, nr 6, s. 16-18
- Żelazne serca po raz trzeci / Andrzej Brzozowski./ Mówią Wieki. – 2009, nr 10, s. 55.
Autor
Komentarze zablokowane